Saturday, August 21, 2010

Ujian..ke...Musibah ke.. semuanya tu dari Tuhan, Ramadan Kareem..

Salam, sedikit pengalaman diri mungkin boleh dikongsi dengan blogger or org diluar sana... Alhamadulillah kini aku mungkin diuji oleh Tuhan..syukran...maklum la 'balada orang yg banyak dosa'..macam tajuk lagu lak..

Kini kaki kanan ku bahagian 'Ankle' bengkak,sakit,berdenyut.. sedikit memayahkan aku untuk bergerak...(mohon didoakan kesembuhan bagi diriku orang diluar sana) tapi aku tetap bersyukur, banyak lagik nikmat Tuhan yang aku perolehi..Belajarlah untuk 'TERHIBUR' dengan ujian Tuhan.. payah hati untuk menerimanya tapi begitulah pusingan hidup ada sakit ada sihat, ada kuat ada lemah, ada lori ada bas, ada wedok ada lanang (sori cakap bahasa ibunda sikit), ada kaya ada miskin, ada tinggi ada rendah, ada hitam ada putih dan color2 yg lain lagik.. ada yg puasa ada yg tak puasa walau apa jua alasan...begitulah seterusnya..

Manusia tetap manusia bukan jin atau setan tapi sekiranya keharmonian unsur dalaman seperti IQ, EQ, SQ,QQ (apa tu tak pernah dengar pun QQ tu Quranic Quetion..) tak kira la apa jua namanya yang penting 'just name it' cakap orang kampung.. kalau tak dijagainya manusia itu akan lebih dari setan lagik perangainya.. buktinya banyak terpapar kat media..sebenarnya bagi aku kita semua cubalah berusaha mencipta sesuatu keadaan/suasana lain tak bukan, sekadar mengharapkan Keredhaan Tuhan... sebab apa tak guna istilah CARI, ye la kalau cari kekadang jumpa kekadang tidak nasib2 last2 'boring' putus asa tu yg jadi makin parah tu.. ikut hati mati,ikut nafsu lesu,ikut setan parah,ikut Tuhan Selamat.. hidup bercelaru,jati diri entah ke mana... okey la sapa2 nak sambung celoteh ni or nak komen dibolehkan kita kayuh pelan2,santai dan tiada bebanan....selamat menjalani ibadah puasa...Jangan rajin puasa tapi Aurat Terbuka, Jangan Rajin Teraweh tapi solat 5 waktu tak cukup... macam-macam..okey la berjumpa lagik dilain masa..harios hamigoes...

No comments:

Post a Comment